USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Kral Şakir Fiber Games ile dünyaya açılıyor

Oyun ekosisteminin ehemmiyetli aktörleri ortada arazi düzlük Fiber Games'in müessis ortaklarından Faruk Akıncı, geçmiş oyunları Kral Şakir: Macera Adası'nı, dünyanın 154 ülkesinde listelere giren Weld it 3D'yi ve markanın ortaya depar belgesi öyküsünü anlattı. Önceliklerini

Kral Şakir Fiber Games ile dünyaya açılıyor
22-04-2022 17:22
Faruk Akıncı, Sinan Akkol ve Volkan Turan çeşidinden 2018 senesinde kurulan 3A Yapım ve Yazılım Danışmanlık Şirketi içerisinde toprak meydan Fiber Games, düzen ekosisteminin nice dalında istihsal önleyen müşterek marka. YTÜ Yıldız Teknopark girişimleri ortada toprak meydan Fiber Games'in öyküsünü markanın müessis ortaklarından Faruk Akıncı anlattı. Hem kendisinin bununla beraber ortaklarının derinliğine zamandır düzen dünyasının zarfında bulunduğunu tamlayan Akıncı, “Bu işe geçmiş başladığımızda piyasada satılan düzen yazılımlarının yüzdelik 95'i korsandı. Henüz oluşuk müşterek ekosistem yoktu, bu sektörün iktisadi karşılığını bırakın sosyokültürel müşterek karşılığı başkalık yoktu. Oyun alanı dediğimiz devir âlem bizlere uzaylı gözüyle bakıyordu.

O zamanlarda düzen geliştirmenin, iş geliştirmenin müşterek eğitimi bulunmadığı düşüncesince kılıç öz kendimizi yetiştirdik. Bunun yurtdışında da örnekleri böyle. Çok uluslu, bölüt belirgin kuruluşların müşterek numara ve ikinci batın yöneticilerine baktığınız devir bütünü alaylıdır. Çok şişman müşterek bölümü o şirketin çekirdeğinden yetişmiştir ve ya en ast kademesinden en fazladan genişliğinde çıkmayı başarmıştır. Bizim düşüncesince de gidişat az buçuk hakeza oldu. Kendi kendimizi yetiştirdik, küresel network'ler yaptık, baş döndürücü çalıştık, baş döndürücü yanıldık.” dedi.

“Taşınabilir vasıtaların gelişmesiyle oyuna muvasala kolaylaştı”

2006 senesinde hevesli namına düzen sektörüne müdahale bulunduğunu tamlayan Akıncı, GameX Fuarı'nın, ODTÜ'deki düzen ihya ve canlandırma teknolojileri ön gurk merkezinin kurucuları ortada toprak alırken, Bahçeşehir Üniversitesi'nin BUG Laboratuvarının kuruluşuna da dayanak noktası bulunduğunu anlatım etti. Oyunun eğitimle bağdaştığı noktaları “işin ekecek kısmı” namına niteleyen Akıncı, “İlk başlangıçta ön gurk merkezine başvuran kuruluşların baş döndürücü iddialı çıkışları vardı. Biz az buçuk kontrollü gitmeye çalışıyorduk zira işin maada tarafında envestisman meydana getirecek muhatap bulmada engel çekiyorduk. İletişim kuramıyorduk, oyunun nite müşterek ticari ekosistem durumuna gelebileceğini anlatmakta zorlanıyorduk.

Günümüzde ise aktör terimi anne cereyan müşterek bir vaziyete geldi. Taşınabilir cihazların gelişmesiyle baş başa bundan sonraları şahısların oyuna erişimi baş döndürücü elan bedava müşterek çözüm aldı ve bu gidişat pazarı baş döndürücü büyüttü. Türkiye'de de 2007 sebebi ile popülerleşmeye başlamış bulunan parasız oyunlar hem oyunlara erişimi kolaylaştırdı, bununla beraber piyasada, şahısların birbirlerine erinç uğraş edebilecekleri oyunların artmasını sağladı. Bu gidişat hem aktör sayısını, bununla beraber pazarda adam başı oyuna harcanan paranın artmasını sağladı. Ücretsiz düzen sayısının artmasıyla iyice erdemli miktarda seyreden deniz hırsızı yazılımların sayısı da azaldı.” niteleyerek konuştu.

Faruk Akıncı Fiber Games'in ortaya depar belgesi dönemini ise şu halde anlattı:

“Hayalimde gene sona müşterek düzen stüdyosu ihdas etmek vardı. Üretilmiş müşterek oyunun pazarlamasına, iş geliştirmesine değil de müşterek istihsal ekosistemi peydahlamak hayalimdi. Ortağım Sinan Akkol'un da müşterek düzen stüdyosu ihdas düşsel vardı ki kendisi düzen gazeteciliğinde bu işin duayeni. 2018'in Nisan ayında 3A Yapım ve Yazılım Danışmanlık Şirketi'ni kurduk, Fiber Games de bu müşareket altındaki markamız, sâdır yüzümüz oldu. Daha sonraları Crytek İstanbul'u senelerce yönetmiş Volkan Turan aramıza katıldı. Kral Şakir projesiyle baş başa hayalimiz düşüncesince geçmiş adımı atmış olduk.”

Kral Şakir dünyaya açılıyor

Piyasaya çıkışımız Kral Şakir: Macera Adası ile bulunduğunu tamlayan Akıncı, “Bu projeye önceden baş döndürücü skeptik yaklaştık. İlk evvela bebek oyunu etme düşüncesi baş döndürücü alımlı gelmedi. Ancak emektar Leman tayfasının bu çizik filmi yaptığını ve kendine başmaklık müşterek nükte anlayışını bulunduğunu görür görmez bu gidişat baş döndürücü hoşumuza gitti. Kral Şakir'in hemen küçüklere müteveccih müşterek bellik olmadığını gördük. Kral Şakir'in kitaplarını okuyup, çizik filmlerini izlemeye başladık ve böylece bu oyunu hazırlamaya değişmeyen verdik. Oyunu geçmiş kurguladığımızda başlayıp nihayetlenen müşterek hikayesi vardı. Oyuncu oyuna başlayıp müşterek müddet sonraları bitirecekti.

Bu nedenden dolayı geçmiş kurguyu çöpe attık ve gine gene oynanabilir müşterek bina geliştirdik. Kral Şakir Macera Adası oyunu Kral Şakir evreninin biricik resmi oyunu. Kitapların, çizik dizinin öyküsünü izlem ediyor. Biz oyundaki bütün seviyelere ayrımlı müşterek mekanik koyduk. Her bölümü açtığınızda algoritma o bölümü yeniden yapıyor ve bire müşterek bölümü oynamıyorsunuz. Yüksek nüsha mantığı oluşuyor. Oyunumuz çıkmış olduğu üzere ferde chart'lara girdi ve baş döndürücü güzel oldu. Oyunu hemen Türkiye'de yayınladık fakat Cartoon Network'le baş başa DOĞRU sürede evvelce MENA Bölgesi'ne elan sonraları da Kuzey Amerika'ya açmayı düşünüyoruz” dedi.

“Weld it 3D ile dünya listelerine girdik”

Türkiye'de hyper-casual iş modelinin patlamasıyla çabucak stüdyolarında kendileriyle idman talip evcil ve ecnebi yayıncılar görmeye başladıklarını dile getiren Akıncı, “Bu esnada Rollic ile tanıştık. Hyper-casual bizlere ecnebi müşterek modeldi. Bu sebeple evvelce tehditlere, risklere baktık ve bütün bu incelemelerin peşi sıra Rollic ile anlaştık. Uzunca müşterek zamandır kendileriyle sonuç adım doğurgan müşterek iş birliğimiz var. CPI (kullanıcı maliyet testi) rekoru kırarak geçmiş liste başı oyunumuz bulunan Weld it 3D'yi çıkardık. Oyunumuz piyasanın en derinliğine müddet canlı hyper-casual oyunlarından birisi he ve Amerika'nın başı çekmiş olduğu 154 ülkede listelere girdi. Hyper-casual düzen gerçekleştirmek elan bedava fakat çetince ve ehemmiyetli bulunan güzel müşterek hyper-casual geliştirebilmek. Yüksek prodüksiyonlu müşterek projeye başladığınız devir müşterek piyasa analiziniz var, oyunun kimlere seslenme edeceği dun fevk belli, elan öngörülebilir, hyper-casual'da ise hudut yok.” niteleyerek konuşmasını sürdürdü.

Yeni düzen fikirleri düşüncesince Fiber Jam, mentorlük desteği düşüncesince Game Dev

Sadece müşterek düzen stüdyosu olmadıklarına, düzen ekosisteminin herhangi müşterek dalında istihsal yaptıklarına ilgi çekici Akıncı, “Şu anda kestirmece 100 bin insan çeşidinden izlem edilen Disket Kutusu isminde müşterek podcast serimiz var. Bunun haricinde düzen düşüncesi bulmanın öneminden yola çıkarak Fiber Jam isminde müşterek kombinezon düzenliyoruz. Rollic ile yürüttüğümüz bu projede herhangi müşterek mevsim 90-100 arası düzen düşüncesi almaktadır ve seçtiğimiz fikrin yayınlanabilir bir vaziyete gelmesini sağlıyoruz. Oyunun güzel olması şeklinde ise fikrin malikine kuma oluyoruz. Bir maada projemiz ise mentorlük hizmeti verdiğimiz sayısal ön gurk merkezi GameDev.ist; 3A'nın ekosistemi bu halde büyümeye bitmeme ediyor.” dedi.

“Yayınladığımız oyunların müşterek hikayesi olsun istiyoruz”

2021'de Boğaziçi Ventures ile geçmiş envestisman turunu tamamladıklarını şu anda ise Seri A turunda olduklarını ve dünkü yatırımcı adaylarıyla görüştüklerini anlatım fail Akıncı, “Önceliğimiz aklık düzen gerçekleştirmek ve 25 insandan oluşan ekibimizin mutluluğu. Tüm stratejimizi buna gereğince kurguluyoruz. Her tekrarda kaliteyi ne genişliğinde fevk çıkarabileceğimize bakıyoruz. Kurumsal dağarcık bizim düşüncesince baş döndürücü önemli. Hyper-casual'da karşı örnek testinden mürur mevzusundaki metrikleri hafızada tutmazsanız bütün iş boşa gidiyor. Farklı mekaniklerde mücerrep prototipleri kurumsal hafızada tutmaya başkaca ehemmiyet veriyoruz. Bir sene evvelce yaptığımız prototiplerle şu an ortada dağlar genişliğinde ayırt var. 1 sene zarfında 200'e DOĞRU karşı örnek yapıyoruz. Soft launch'a giren prototiplerimiz he fakat istediğimiz karlılığa ulaşmadığımız düşüncesince bu oyunları yayına sokmadık. Yayınladığımız oyunların müşterek hikayesi olsun istiyoruz.” niteleyerek konuştu.

Geleceğe müteveccih namına hyper-casual'de eğlenmek istediklerini tamlayan Akıncı, “Bu mütebeddil ve evrilen müşterek iş modeli. Bundan ahir önceliğimiz oyuncunun düzen zarfında kalma süresi. Buraya erdemli nüsha terviç yahut bambaşka oyunculara erinç oynama üzere online bileşenler geleceğini düşündük. Hyper-casual düzen yapmanın maliyeti düşüt zira zarfında online müşterek bileşen yok. Bu mevzuyla ilişik 1,5 sene evvelce müşterek ar-ge çalışmasına başladık, Ticaret Bakanlığından da bunun düşüncesince görüntü aldık. 1 sene zarfında meslek harcamayı müheyya bir vaziyete getirdik, Speedy Friends isminde oyunumuz şu anda store'da teste müheyya durumda. Hyper-casual müşterek düzen lakin zarfında eşleştirme sistemi var, esas oyunculara erinç oynayabiliyorsunuz.” dedi.

“YTÜ Yıldız Teknopark'ın büyümemizde tesiri büyük”

Büyümelerinde YTÜ Yıldız Teknopark'ın ehemmiyetli müşterek tesiri bulunduğunu vurgulayan Faruk Akıncı, “Kuluçkadan envestisman almaya genişliğinde revan yolda baş başa yürüdük. Yatırım önceleri ve sonrasında baş döndürücü müşterek tomar dayanak noktası gördük. Biz de Teknopark'tan aldığımız desteğin karşılığını vermeye çalışıyoruz. Bence YTÜ Yıldız Teknopark Türkiye'nin belirgin açıklık en güzel teknoparkı” niteleyerek laflarını noktaladı.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
KÖŞE YAZARLARI TÜMÜ
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray38102+66
2Fenerbahçe3899+68
3Trabzonspor3867+19
4Başakşehir FK3861+14
5Kasımpaşa3856-3
6Beşiktaş3856+5
7Sivasspor3854-7
8Alanyaspor3852+3
9Çaykur Rizespor3850-10
10Antalyaspor3849-5
11Gaziantep FK3844-7
12Adana Demirspor3844-7
13Samsunspor3843-10
14Kayserispor3842-13
15Hatayspor3841-7
16Konyaspor3841-13
17MKE Ankaragücü3840-6
18Fatih Karagümrük3840-3
19Pendikspor3837-31
20İstanbulspor3816-53
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Eski Günler